اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت

ساخت وبلاگ

عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت

شیشه بری آنلاین

همشهری آنلاین

ازجمله اجزایی که در هر ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، شیشه است. شیشه‌ها در دو نوع معمولی و سکوریت تقسیم‌بندی می‌شوند. هرکدام از انواع شیشه‌ها در کاربردهای تعریف‌شده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.



استفاده از شیشه‌های معمولی در ساختمان‌سازی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ حال‌ آنکه استفاده از شیشه‌های سکوریت علاوه بر آنکه در ساختمان‌سازی استفاده زیادی دارند، در بعضی از صنایع دیگر مانند خودروسازی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این نوع شیشه به ‌منظور ساخت آینه‌ها و شیشه‌های خودروها استفاده می‌شود. به‌ طور کلی می‌توان گفت که شیشه سکوریت از پرکاربردترین شیشه‌ها است که در دنیای امروزی استفاده زیادی دارد. دلایل زیادی جزء عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت محسوب می ‌شوند که در این مطلب از سایت تتراگلس به بررسی این دلایل پرداخته خواهد شد.

شیشه سکوریت و مزیت‌های آن

پیش از آنکه به بررسی عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت پرداخته شود، به توضیح کمی دررابطه با شیشه سکوریت و مزایای آن پرداخته خواهد شد. شیشه‌های سکوریت در حقیقت از طریق نوعی فرایند حرارتی بر روی شیشه‌های معمولی تولید می‌شوند. فرایند سکوریت کردن را می‌توان بر روی شیشه‌های مختلفی ازجمله شیشه رنگی، شیشه رفلکتیو و شیشه چاپ‌شده انجام داد. این نوع از شیشه‌ها در مقایسه با شیشه‌های معمولی از مزیت‌هایی برخوردار هستند، به طور مثال مقاومت شیشه‌های سکوریت نسبت به شیشه‌های معمولی، چهار برابر بیشتر است. مواقعی که این شیشه‌ها می‌شکنند، ذرات شکسته شده آن برش کمتری داشته و خطر کمتری فرد را تهدید می‌ کند. در جاهایی که ایمنی افراد اهمیت زیادی دارد، استفاده از شیشه سکوریت به ‌شدت توصیه می‌شود. امروزه در نماهای خارجی بناها و مکان‌های عمومی استفاده از شیشه‌های سکوریت امری بسیار رایج است. علاوه بر موارد بالا، در ساختمان‌های عمومی که مراجعه‌کننده زیادی دارند، استفاده از این نوع شیشه‌ها بسیار مورد استفاده است. تنوع رنگی در شیشه‌های سکوریت زیاد است؛ رنگ‌هایی مانند سفید و برنزی طرفداران بیشتری دارند، اگرچه طرفداران شیشه رنگی هم کم نیستند و بسیاری از افراد علاقه‌مند به استفاده از شیشه سکوریت رنگی هستند.
عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت

شیشه سکوریت و قیمت آن

یکی دیگر از تفاوت‌های موجود شیشه‌های سکوریت و معمولی، در قیمت آن‌ها است. قیمت شیشه سکوریت به دلیل آنکه از مزیت‌هایی در مقایسه با شیشه معمولی برخوردار است، قیمت بالاتری دارد. شاید با خود فکر کنید که قیمت بالای این شیشه‌ها جزء معایب آن محسوب می ‌شود، اما با کمی بررسی متوجه خواهید شد که اگرچه قیمت شیشه‌های سکوریت و حتی شیشه‌های رنگی سکوریتی از شیشه‌های معمولی بیشتر است اما از کیفیت بالاتری هم برخوردار هستند، بنابراین می‌توان قیمت این نوع شیشه‌ها را بهینه دانست. همان‌طور که گفته شد، عوامل مختلفی جزء عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت محسوب می‌شوند، به‌طور مثال سایز و ابعاد شیشه ازجمله این دلایل است. دلایل دیگری نیز وجود دارند که در بخش بعد به آن پرداخته خواهد شد.

در این بخش به ۴ دلیل مهم در رابطه با عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت پرداخته خواهد شد. هرکدام از این دلایل تأثیر مستقیم بر قیمت این شیشه‌ها دارد؛ بنابراین اگر قصد خرید و استفاده از شیشه‌های سکوریت را دارید، بهتر است به این عوامل تأثیرگذار توجه داشته باشید.

ابعاد شیشه
ازآنجایی ‌که شیشه سکوریت را می‌توان در جاهای مختلفی استفاده کرد، لذا ابعاد مختلفی هم برای آن می‌توان در نظر گرفت. قاعدتاً هرچقدر محل مورد نظر از ابعاد بیشتری برخوردار باشد، احتیاج به شیشه‌ای با ابعاد بزرگتر است.

شکل شیشه سکوریت
به دلیل آنکه شیشه سکوریت قابلیت استفاده برای هر مکانی را دارد، لذا این قابلیت را می‌توان برایش در نظر گرفت که آن را به شکل‌های گوناگون طراحی کرد. شیشه‌های سکوریت در طرح‌های مختلف از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند؛ لذا شکل این شیشه‌ها یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت است.

ضخامت
یکی دیگر از عواملی که در افزایش و کاهش قیمت شیشه‌های سکوریت مؤثر است، ضخامت شیشه است. هرچقدر میل و ضخامت شیشه بیشتر باشد، شیشه ضخیم‌تر می‌شود. افزایش ضخامت شیشه باعث می‌شود تا استحکام و نفوذناپذیری آن زیادتر شده و درنتیجه امنیت شیشه نیز افزایش می‌یابد.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت

یراق‌آلات به‌ کار رفته
قیمت شیشه سکوریت ارتباط مستقیمی با یراق‌آلات به‌ کار رفته در شیشه دارد. کیفیت شیشه سکوریت با قیمت یراق‌آلات بکار گرفته‌ شده در آن ارتباط دارد. به‌ طوری‌ که هرچقدر قیمت آن‌ها بیشتر باشد، کیفیت شیشه نیز افزایش می‌یابد. هرچقدر کیفیت شیشه بالاتر باشد، عمر آن نیز بیشتر بوده و درنتیجه می‌توان باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شد.

رنگ شیشه
اینکه شیشه رنگی استفاده کنید، یا شیشه بدون رنگ، در قیمت شیشه سکوریت مؤثر است. شیشه‌های سکوریت را می‌توان در رنگ‌های مختلف سفید، مسی و رنگی در بازار پیدا کرد.

فاصله با محل تولید
ازآنجایی‌ که شیشه‌های سکوریت توسط کارخانه‌های مرتبط ساخته می‌شوند، لذا یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت شیشه سکوریت، هزینه حمل نقل بین محل کارخانه سازنده با محل شخص سفارش‌دهنده است.

کلام پایانی

در این مطلب از سایت تتراگلس به معرفی مختصری از شیشه سکوریت و مزایای آن نسبت به شیشه‌های معمولی پرداخته شد. استفاده از این شیشه‌ها طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، لذا بد نیست افرادی که قصد استفاده از شیشه‌های سکوریت را دارند، به عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیشه سکوریت توجه داشته باشند.

قالیشویی قنات کوثر

 

 

اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت...
ما را در سایت اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین shishebori بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 29 تير 1401 ساعت: 19:54

آیا می دانید نمای ساختمان شما می تواند از جنس نمای کرتین وال، شیشه سکوریت، شیشه لمینت و ... باشد؟

شیشه بری آنلاین

رجا نیوز

این مقاله به شرح و بررسی نمای ساختمان از جمله نمای کرتین وال، شیشه سکوریت و شیشه لمینت خواهد پرداخت.

چرا نمای ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است؟
شیشه سکوریت، شیشه لمینت، نمای کرتین وال و ... همگی از انواع نمای ساختمان هستند. همان طور که می دانید، نمای ظاهری هر سازه ای از جمله مهم ترین بخش های آن به شمار می آید. اما این اهمیت تنها زیبایی بصری را پوشش نمی دهد. بلکه نمای کلی ساختمان علاوه بر زیبایی، وظایف مهم دیگری نیز به عهده دارد. اولین وظیفه ی آن محافظت از سازه های مختلف در برابر عوامل طبیعی نظیر باد، بارندگی، آفتاب و ... است. وظیفه ی دیگر آن، ایجاد فضایی جذاب و دل نشین برای ساکنین ساختمان است. همان طور که نمای کلی باید برای رهگذران خارج از سازه جذاب باشد، باید برای ساکنین آن هم چشم اندازی زیبا فراهم آورد.

علاوه بر موارد بالا، باید گفت که همگی درب ها و پنجره هایی که رابط فضای داخلی ساختمان با محیط بیرون هستند، در بخش نمای ساختمان، تعبیه می شوند. لذا تهویه ی مناسب و طبیعی و بهره مندی از نور خورشید به عهده ی همین بخش از ساختمان است. بدین ترتیب، بخشی از وظیفه ی صرفه جویی در مصرف انرژی های گرمایشی، سرمایشی، برق و ... بر دوش نمای کلی ساختمان خواهد بود. بنابراین انتخاب صحیح نوع نمای ساختمان بسیار حائز اهمیت است. در ادامه با معرفی انواع نمای شیشه سکوریت، شیشه لمینت، نمای کرتین وال و مزیت های آن ها در ادامه ی مطلب با شما همراه خواهیم بود.



شیشه سکوریت چیست و استفاده از آن در نمای ساختمان چه مزیت هایی دارد؟

قطعا شما در زندگی روزمره ی خود بارها و بارها با نام شیشه سکوریت برخورد کرده اید. این شیشه ی نام آشنا، امروزه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. از مهم ترین ویژگی های آن می توان به مقاومت چهار برابری نسبت به شیشه ی معمولی اشاره کرد. در ضمن در صورتی که این شیشه دچار آسیب و شکستگی شود، تکه های کوچک و ریز آن هرگز لبه های تیز و خطرناک ندارند. همین ویژگی ها سبب استفاده از آن در نمای خارجی ساختمان، ساخت انواع در و پنجره حتی در مناطق بادخیز، پارتیشن های اداری، دکوراسیون داخلی فروشگاه ها، نرده های شیشه ای، ویترین اماکن تجاری، صنعت خودروسازی، ساخت میز و سایر وسایل مربوط به چیدمان منازل، لوازم آشپزخانه (انواع ظروف پیرکس، هود، ماکروفر، بخاری) و ... شده است.

حال با شما همراه هستیم، تا مزایای استفاده از شیشه سکوریت، در نمای ساختمان را برشماریم. در فرایند ساخت این نوع شیشه، از عملیات «سکوریت»، بین مولکول های شیشه استفاده می شود. این کار سبب ایجاد پیوند مولکولی قوی در ساختار شیشه خواهد شد. لذا ایمنی و استحکام را به ارمغان خواهد آورد. بخش نظافت و تمیز کردن هنگام شکستگی های احتمالی آن نیز بسیار آسان تر از شیشه های معمولی می باشد. دوام آن بسیار بالاتر از شیشه های معمولی در برابر شرایط جوی خطرناک خواهد بود. مقاومت آن هم نسبت به حرارت بیشتر بوده که سبب حفظ دمای منزل و کاهش اتلاف انرژی می شود.


شیشه سکوریت



شیشه لمینت و مزایای استفاده از آن در نمای ساختمان!

در این بخش قصد داریم، به معرفی شیشه لمینت و مزایای آن بپردازیم. این نوع شیشه، از دو یا چند قطعه ورق شیشه ای، تشکیل می شود. میان این لایه های شیشه ای را نوعی غشای رزینی پوشش می دهد. فرایند حرارت و فشار سبب اتصال این لایه ها بوده و شیشه های تخت و منحنی ایجاد می کند. ورق های شیشه ای مذکور از جنس شیشه سکوریت، شیشه معمولی، شیشه فلوت، شیشه رنگی و ... می باشد. شفافیت مناسب و در عین حال مقاومت بالای آن ها سبب کاربرد گسترده در ساخت شیشه های امنیتی شده است. نمای کلی ساختمان، درب و پنجره، آکواریوم، مانیتور گوشی و تلویزیون، پارتیشن بندی بانک ها و ساختمان های اداری، ویترین مغازه ها به خصوص طلافروشی و صرافی، موزه ها و ... محل مصرف چنین محصولی می باشد.

از جمله ویژگی های شیشه لمینت، دوام بالا، طول عمر زیاد، انعطاف پذیری در طراحی و نصب آسان، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، بازدهی بالا و مصارف چند منظوره، محافظت در برابر بلایای طبیعی و غیر طبیعی، جلوگیری از اتلاف انرژی و ... می باشد. همه ی این موارد سبب کاربرد گسترده ی آن در نمای خارجی ساختمان ها شده است. این امر علاوه بر موارد مذکور، یکپارچگی نما، زیبایی ظاهری نما برای مراجعین خارج از ساختمان و چشم انداز زیبا برای ساکنین داخل ساختمان شده است. بهره مندی از نور طبیعی نیز از دیگر مزایای این نوع نما می باشد.



شیشه لمینت



آشنایی با نمای کرتین وال و مزایای آن!

نمای کرتین وال یکی از انواع نمای خارجی ساختمان می باشد. این نمای شیشه ای دارای دو نوع فریم لس و لامل می باشد. در نوع فریم لس، با نگاهی به سطح نما، بیننده بیشتر با شیشه مواجه است. لذا شبکه بندی های آن با ظرافت خاصی تعبیه شده اند. با این کار پنجره های بازشو قابل تشخیص نیستند. پروفیل های موجود در شبکه بندی این مدل از جنس آلومینیوم است. در نوع لامل نیز از همین پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود که نوع افقی آن ترنسم و نوع عمودی آن مولیون نامیده می شود. این لامل های عمودی و افقی یکسان بوده ولی طول لامل های عمودی بیشتر از افقی می باشد. چرا که بیشتر بار شیشه را مولیون ها تحمل می کنند.

نمای کرتین وال، با حذف تمامی اتصالات و لوازم جانبی نماسازی، سبب یکسان سازی متریال نما و یکپارچه سازی فضای بیرونی آن می شود. در متراژ و رنگ محدودیت ندارد و همین امر سبب افزایش زیبایی بصری آن خواهد شد. با استفاده از این نما، حداقل 5 درصد استفاده از نور طبیعی خورشید افزایش یافته و همین امر در مصرف برق صرفه جویی می کند. در ضمن دارای قابلیت های مقاومت در برابر نفوذ آب و هوا، مقاومت در برابر طوفان های شدید و مقاومت نسبت به زمین لرزه است. بدین ترتیب می توان گفت نمای مناسبی برای کاهش اتلاف انرژی خواهد بود.

در این جا امیدواریم از شیشه سکوریت، شیشه لمینت و نمای کرتین وال در سازه های خود استفاده کرده و از مزایای بسیار زیاد آن ها بهره بگیرید. البته فراموش نکنید که پیش از اتخاذ تصمیم نهایی از نظر مشاوران و کارشناسان امر حتما استفاده کنید.

 

اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت...
ما را در سایت اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین shishebori بازدید : 123 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 21:30

توری آکاردئونی چیست؟چگونه ساخته می شود و چه کاربردهایی دارد؟

توری آکاردئونی

ایلنا نیوز

در سال های گذشته برای دور کردن حشرات در فصل تابستان از توری هایی برای پنجره ها و درب ها استفاده می شد که هر سال باید آنها را عوض می کردیم و نصب آنها نیز سخت بود و نیاز به چسب و سیریش داشت که گاهی اوقات نیز باعث کثیف کاری می شد.امروز با وجود توری های آکاردئونی و پلیسه ای دیگر نیاز به استفاده از توری های قدیمی نیست.در ادامه این مقاله شما را با توری های آکاردئونی و انواع آن آشنا خواهیم کرد پس تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید.

توری آکاردئونی چیست؟

توری های آکاردئونی که به توری های پلیسه و یا تاشو نیز شناخته می شوند از جنس پلی استایرن ساخته می شوند و دوور آنها نیز از فریم های آلومینیومی ساخته می شوند.این توری ها نرم و منعطف هستند و به راحتی قابلیت تا شدن را دارند و به دلیل ساختار آنها بسیار محکم و با دوان هستند و به راحتی نیز قابل شستشو و تمیز شدن هستند.شما می توانید این توری ها را داخل درب و یا پنجره نصب کنید و برای درب و پنجره هیچ مشکلی به وجود نمی آورند و مانع باز و بسته شدن آنها نمی شوند.

انواع توری آکاردئونی؟

توری ثابت
توری ریلی
توری رولینگ
توری آهنربایی
توری لولایی
توری ثابت

از توری های ثابت برای مکان هایی بیشتر استفاده می شود که دسترسی به آنها کمتر است و در پنجره هایی که زیاد باز و نمی شوند و یا در درب هایی که رفت و آمد از آنها کمتر است.

توری ریلی

توری های ریلی برای در و پنجره هایی که در حیاط و یا به فضای باز می رسند بسیار مناسب است و روی یک ریل در درون قاب در و پنجره قرار می گیرند و به راحتی روی این ریل ها حرکت می کنند و در صورت نیاز به راحتی باز و بسته می شوند.

توری رولینگ

ساختار توری های رولی به این صورت است که در هنگام بسته شدن به صورت رول جمع می شوند و این رول ها می تواند به حالت افقی و یا عمودی باشد.در مدل های عمودی توری ها از سمت پایین به بالا جمع می شوند و حالت کرکره به خود می گیرد و در توری های افقی توری ها از سمت راست به چپ و یا چپ به راست جمع می شوند.

توری آهنربایی

توری های آهنربایی مانند پرده هایی هستند که بر درب و یا پنجره نصب می شوند با این تفاوت که مانند پرده جلوی دید را نمی گیرند و از تور ساخته شده اند و قسمت داخلی آنها مانند پرده عمل می کنند و در هنگام ورود و خروج باز و بسته می شود با این تفاوت که یک آهنربای قوی در این قسمت ها نصب شده اند تا در هنگام عبور باز شوند و بعد از آن توسط آهنربا به یکدیگر متصل شوند.

توری لولایی

توری های لولایی مانند پنجره های لولایی به درب و پنجره نصب می شوند و روی پاشنه و قسمت افقی خود باز و بسته می شوند و برای درب های ورودز و یا پنجره هایی که زیاد باز و بسته می شوند و درب هایی که رفت و آمد زیاد است مورد استفاده قرار می گیرد.شکل ظاهری آنها شبیه به توری های ثابت است با این تفاوت که به این توری ها لولا اضافه می شود تا باز و بسته شوند.

مزایای استفاده از توری آکاردئونی

توری های آکاردئونی در فصل تابستان که نیاز دارید تا در و یا پنجره را باز کنید و از هوای بهاری ببرید اما حشرات مزاحم شما هستند بسیار کارآمد هستند زیرا از ورود حشرات به داخل منزل و یا محل کار شما جلوگیری می کنند.
این توری ها قابل شستشو هستند و شما به راحتی می توانید آنها را از فریم خود خارج کرده تمیز کنید و در جای خود نصب کنید.
نصب این توری ها بسیار راحت و آسان هستند و به پنجره و درب شما آسیبی وارد نمی کنند و برای باز و بسته شدن در و پنجره نیز مشکلی ایجاد نمی کنند.
توری های آکاردیونی بسیار مقاوم و بادوام هستند و در کنار این مزایا از لحاظ ظاهری نیز بسیار زیبا و شیک هستند و می توانند یک محیط زیبا در خانه به وجود بیاورند.

 

 

اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت...
ما را در سایت اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین shishebori بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 27 تير 1401 ساعت: 19:51

کمترین نسبت قیمت به درآمد آینده‏‏‌نگر در اختیار «کقزوی»
ارزنده‏‏‌ترین سهام شیشه‏‏‌ساز کدامند؟

بهترین شیشه بری شهرک غرب

دنیای اقتصاد

حمید غلامی سروش کارشناس بازار سرمایه

شیشه، نوعی ماده جامد غیر‌بلوری یا آمورف است و به‌طور کلی به هر جامدی که ساختار بلوری نداشته باشد و بتواند رفتاری مانند انتقال شیشه در برابر گرما و مذاب‌شدن را داشته باشد، شیشه گفته می‌شود. شیشه‌‌‌ها عمدتا شامل سیلیس، کربنات‌کلسیم (آهک)، کربنات‌سدیم و زغال‌کک (گاه از فلدسپار و دولومیت هم استفاده می‌شود) هستند. همچنین برای تولید شیشه‌‌‌های مرغوب و کریستال از سیلیس خالص (کوارتز) استفاده می‌شود. در شیشه‌‌‌های معمولی نیز حدود ۵/ ۰درصد آلومین و ۰۸/ ۰درصد اکسیدآهن وجود دارد. شیشه‌‌‌ها را می‌‌‌توان از دو منظر جنس و کاربرد تقسیم‌بندی کرد. از لحاظ جنس، شیشه‌‌‌ها به سه دسته کریستال‌‌‌ها، بوروسیلیکات‌‌‌ها و سودالایم‌‌‌ها و از نظر کاربرد در دو دسته کلی شیشه‌‌‌های تخت و ظروف تقسیم‌بندی می‌‌‌شوند.
9

مصرف شیشه به طور کلی در پنج صنعت شامل صنایع ساختمان‌‌‌سازی، غذایی، لوازم‌خانگی، خودروسازی و داروسازی و آزمایشگاه است. انواع مختلف شیشه وجود دارد که از جمله آنها می‌‌‌توان شیشه جام (تخت)، انواع بطری‌‌‌ها، شیشه‌‌‌های ایمنی بدون طلق، شیشه ضدگلوله، الیاف شیشه‌‌‌ای، شیشه‌‌‌های نشکن نظیر پیرکس و ینا و کیماکس، شیشه‌‌‌های بلور، سرب‌‌‌دار، ضدپرتوها، جاذب نوترون، شفاف در مقابل IR، ضد اسیدفلوئوربدریک و شیشه‌‌‌های رنگی را نام برد.

پلتفرم تبلیغات ویدیویی طاووس

مهلت شرکت در قرعه کشی 2 دستگاه تارا تا پایان تیر تمدید شد (موتور، وانت، سواری)

الان ثبت نام کنید
صنعت شیشه در ایران به‌طور کامل در اختیار بخش خصوصی است و تقریبا 60تولیدکننده شیشه در کشور وجود دارد که این تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه از داخل کشور و همچنین تامین انرژی موردنیاز خود با مشکل خاصی روبه‌رو نیستند. ظرفیت اسمی تولید شیشه در ایران طی سال 1401، 850/ 2 تا 3میلیون تن انواع محصول است که این عدد در سال 1400 به میزان 5/ 2میلیون تن بوده است. در سال 1401 به ظرفیت تولید کشور سه‌واحد تولیدکننده شیشه تخت و دو واحد ظروف اضافه شده است. با توجه به اینکه تولید شیشه جار و بطری به سرمایه‌‌‌گذاری اولیه کمتری نیاز دارد، تعداد شرکت‌های تولیدکننده این دو نوع شیشه بیشتر است. در زمینه تولید شیشه در کشور 40درصد مازاد تقاضا معادل 2/ 1میلیون تن وجود دارد که به کشورهای همسایه به‌خصوص عراق صادر می‌شود. ارزش صادرات شیشه کشور سالانه 300میلیون دلار است که با توجه به تقاضای موجود در منطقه تا 500 میلیون دلار نیز قابل ارتقاست که معادل 5/ 1میلیون تن محصول است؛ اما با توجه به تقاضای داخل کشور به صادرات 300میلیون دلاری اکتفا می‌شود. از 3میلیون تن تولید شیشه، 5/ 1میلیون تن مربوط به شیشه تخت است که 85درصد آن در صنعت ساختمان و 10درصد معادل 150هزار تن در صنعت خودرو‌ استفاده می‌شود و در شرایط غیر‌تحریمی تا 15درصد می‌‌‌تواند افزایش داشته باشد و مابقی در موارد دیگر مصرف می‌شود.

عوامل اصلی تاثیرگذار بر تولید شیشه انرژی، مواد اولیه و تکنولوژی است که کشور ما صرفا به علت هزینه انرژی کمتر در حوزه تولید شیشه مزیت رقابتی دارد. همچنین در زمینه مواد اولیه در گذشته مشکل تامین کربنات‌سدیم وجود داشت؛ اما امروزه کشور به صادر‌کننده این ماده تبدیل شده است و به طور کلی سیلیس و کربنات‌سدیم عمده بهای تمام‌شده را شامل می‌‌‌شوند. در ایران، ناحیه زاگرس مرکزی و البرز از سیلیس بسیار غنی هستند و کارخانه‌‌‌های بزرگ تولیدکننده شیشه در همین مناطق واقع شده‌‌‌اند. قیمت سیلیس در گذشته در داخل کشور بسیار پایین بود که با اجرای پروژه‌‌‌ها و طرح‌‌‌های مختلف با تقاضا همراه شد و با افزایش قیمتی که به همراه داشت تا حدودی باعث افت حاشیه سود شرکت‌ها شد. البته شرکت‌هایی که خود معدن سیلیس دارند، از این موضوع مستثنی بوده‌‌‌اند.

شرکت‌های تولیدکننده بطری و جار در این سال‌ها، هم افزایش یافته و هم طرح توسعه‌‌‌های متعددی را اجرا کرده‌‌‌اند، به طوری که حدودا 600هزار تن طرح توسعه‌‌‌ای در این سال‌ها اجرا کرده‌‌‌اند که عموما هم با اعتبارات ارزی انجام شده‌‌‌اند. عمده صادرات این شرکت‌ها به مقصد عراق است که مصرف 200هزار تنی دارد. در حال حاضر، با توجه به جنگ در کشور اوکراین و افزایش قیمت انرژی در جهان برای صنعت شیشه ما مزیت رقابتی ایجاد شده است؛ اما در بلندمدت با تعدیل قیمت انرژی، این مزیت از بین می‌رود. البته ظرفیت مازاد تولید شیشه در کشور که حدود 5/ 1میلیون تن است که قابلیت صادرات دارد و در صورت رفع تحریم‌‌‌ها به‌راحتی قابل فروش بیشتر در بازارهای جهانی خواهد بود.

یکی از ریسک‌‌‌هایی که صنایع مختلف از جمله شیشه را در کشور تهدید می‌کند، این موضوع است که عراق قصد دارد فروش نفت خود را به 8میلیون بشکه در روز برساند و در این سال‌ها نیز بیش از ما فروش نفت داشته است. این کشور در آینده نزدیک قصد دارد در بسیاری از صنایع سرمایه‌گذاری کند که این اقدام می‌‌‌تواند به از دست رفتن بازار بسیاری از محصولات ما منجر شود. ما در حوزه تولید شیشه تخت، تقاضای صادراتی بسیار خوبی داریم و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس با توجه به ساخت‌وسازهای فراوان و تقاضا برای شیشه تخت ایران موجب رشد فروش صادراتی و افزایش سود این شرکت‌ها می‌شوند. همچنین کیفیت شیشه فلوت ایران بسیار بالا بوده و حتی قابلیت صادرات به بسیاری از کشورها را دارد.

تولیدکنندگان بورسی شیشه
از میان 60شرکت تولیدکننده شیشه در کشور، 7شرکت بورسی شامل شیشه همدان با نماد «کهمدا»، کارخانه‌ها تولیدی شیشه رازی با نماد «کرازی»، شیشه و گاز با نماد «کگاز»، شیشه قزوین با نماد «کقزوی»، سایپا شیشه با نماد «کساپا»، شیشه‌سازی مینا با نماد «کمینا» و تولیدی و صنعتی آبگینه با نماد «کابگن» در بازار سرمایه پذیرفته شده‌‌‌اند که نمادهای «کقزوی»، «کمینا» و «کابگن» در بازار پایه ‌‌‌فرابورس معامله شده‌اند و شرکت «کابگن» عملیات تولیدی ندارد. در جدول گزارش، عملیات تولیدی این شرکت‌ها در سال مالی 1401 مورد بررسی قرار گرفته است و شرکت شیشه قزوین پایین‌‌‌ترین نسبت قیمت به درآمد پیشرو را به خود اختصاص داده است.

 

 

اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت...
ما را در سایت اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین shishebori بازدید : 198 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 20:39

بزرگترین رویداد بین‌المللی صنعت شیشه کشور آغاز بکار کرد

شیشه بری سیار در تهران

اقتصاد گردان

پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت شیشه، بلور،کریستال و ماشین آلات این صنعت با حضور و مشارکت ده ها شرکت داخلی و خارجی امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت،نمایشگاهی که در آن نوین ترین صنایع و تولیدات این صنعت ارائه شده شده است.


به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی نمایشگاه؛ در این رویداد بین المللی؛ انواع صنایع، دستگاه‌ها، تجهیزات و خطوط تولید، معادن و فرآوری مواد اولیه، انواع شیشه‌های ساختمانی، شیشه‌های نما، در و پنجره، شیشه‌های اداری، شیشه‌های اتومبیل، شیشه‌های ضدگلوله، مواد اولیه و دیگر صنایع مرتبط ارائه و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و صنایع وابسته علاوه بر شرکت‌های داخلی و حضور سازمان انرژی‌های نو، مرکز تحقیقات زمین و مسکن و ستاد فناوری‌های نانو ریاست جمهوری؛ نمایندگانی از کشورهای خارجی حضور دارند.
برگزاری چندین کارگاه آموزشی مرتبط با موضوع نمایشگاه با حضور مسئولان، صنعتگران، استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگران از دیگر برنامه‌های جانبی پنجمین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و صنایع وابسته است.
آشنایی با نوین‌ترین تولیدات و پیشرفت‌های این حوزه، تبادل اطلاعات، دانش فنی و فناوری روز بین مشارکت‌کنندگان، آشنایی بازدیدکنندگان با آخرین دست‌آوردهای عرضه‌شده در بخش‌های مختلف صنعت شیشه، ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زائی و بازاریابی و توسعه صادرات؛ مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
در همین زمینه دبیر انجمن صنعت شیشه ایران با بیان اینکه بیشترین کاربرد شیشه در ایران در حوزه صنعت ساختمان است، گفت: شیشه یکی از صنایع مهم و بااهمیت کشورمان است که تولید صنعتی آن 75 سال پیش آغاز شد.
حسین زجاجی بر توجیه اقتصادی بالای صنعت شیشه در کشورمان تاکید کرد و افزود: صد در صد مواد اولیه صنعت شیشه در داخل کشور وجود دارد و این اهمیت توجه و توسعه این صنعت را چند برابر کرده است.
وی گفت: یکی از سکوهای بسیار مهم در معرفی و شناسایی توانایی‌ها و قابلیت‌های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی، حضور در نمایشگاه‌هاست که به‌عنوان یک شاخه مهم بازرگانی بین‌الملل مطرح است و لذا ما بر اساس همین اصل اولین نمایشگاه شیشه و صنایع وابسته را برگزار می‌کنیم.
زجاجی گفت: سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن شیشه در کشور تولید می‌شود که یک میلیون و 600 هزار تن آن را شیشه تخت، 450 هزار تن آن را بطری و بقیه بلور است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 40 درصد تولیدات شیشه تخت کشور صادر می‌شود و مهمترین دستاورد این صنعت شیشه خودرو، همچنین شیشه‌های با شفافیت بالا (سوپر کلیر) است.
این فعال صنفی گفت: 85 تا 90 درصد نیاز کشور به شیشه ساختمان در داخل تولید می‌شود، همچنین در تولید بطری، همه نیاز دارویی و صنایع غذایی در داخل تامین می‌شود.
دبیر انجمن صنعت شیشه ایران تاکید کرد: مصرف‌کنندگان در بخش بلور و کریستال چنانچه بدنبال تنوع‌طلبی نباشند، نیازی به واردات وجود ندارد و از سوی دیگر 100 در صد این صنعت در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.
زجاجی یادآور شد: این صنعت در بخش مواد اولیه، همچنین در بخش حفظ و نگهداری 100 در صد بومی شده است و در بخش مهندسی به خودکفایی 60 تا 70 درصدی دست یافته است.
در حال حاضر در 10 کارخانه بزرگ شیشه‌سازی فعال کشور روزانه ۴۵۰ هزار مترمربع شیشه جام تولید می‌شود که از این میزان حدود ۴۰ درصد به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، آسیای میانه و حتی اروپا صادر می‌شود.۶۰ درصد تولید شیشه کشور، نیاز بازار داخل را به‌خوبی تامین می‌کند (شیشه جام برای مصرف در ساختمان‌ها، پنجره کاربرد دارد)
در ۷ کارخانه شیشه‌سازی کشور شیشه فلوت تولید می‌شود. شیشه فلوت، آخرین روش تولید صنعت شیشه به شمار می‌رود که جایگزین شیشه‌های سنتی شده و موارد استفاده آن بیشتر در تولید شیشه‌های اتومبیل است. البته شیشه ضدگلوله که شامل چهار لایه ۶ میلی‌متری و دولایه طلق ضخیم است در داخل تولید می‌شود.
پنجمین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و صنایع وابسته از امروز هشتم تیرماه هر روز از ساعت 9 تا 16 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان است.

 

 

 

اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت...
ما را در سایت اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین shishebori بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 23 تير 1401 ساعت: 0:53

نمایش فناوری مقاوم سازی شیشه به گلوله با نانو

 

شیشه بری غرب تهران

یک شرکت فناوری نانو، نمایش‌های زنده از شلیک به شیشه‌های مقاوم در برابر گلوله را برگزار می‌کند.


نمایش فناوری مقاوم سازی شیشه به گلوله با نانوبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از پایگاه خبری فناوری نانو ایران، سی‌باند سیستمز یک شرکت راه حل‌های فناوری نانو بوده که به دنبال افزایش ایمنی شیشه‌ها و فیلم‌های مورد استفاده در پنجره‌هاست. یکی از حوزه‌های کاری این شرکت تولید شیشه‌های مقاوم در برابر گلوله است. این شرکت اعلام کرد که بخش راه‌حل‌های شیشه‌ای پاتریوت سی‌باند سیستمز، نمایش‌های زنده عملکرد C-Bond BRS (سیستم مقاوم در برابر گلوله) خود را در ۲۲ ژوئن در سن آنتونیو، تگزاس، و ۲۹ ژوئن در لس آنجلس، کالیفرنیا برگزار خواهد کرد. با بخش‌نامه جدید سنا در مورد ایمنی مدارس، سی‌باند سیستمز از پرسنل مدرسه، معماران، مجریان قانون، سیاستمداران، رسانه‌ها دیگر مسئولان دعوت می‌کند تا ببینند چگونه سیستم مقاوم در برابر گلوله این شرکت می‌تواند در موقعیت‌های تیراندازی به شکل موثری کمک کند.

C-Bond BRS یک فیلم مقاوم در برابر بالستیک است که شامل فناوری تقویت شیشه و فیلم امنیتی ثبت شده C-Bond است. C-Bond BRS توسط یک آزمایشگاه ثالث مستقل تأیید شده است تا حفاظت در برابر بالستیک ۷۵۲ مؤسسه ملی دادگستری (NIJ) سطح I، سطح IIA، سطح II و Underwriters Laboratories (UL) را ارائه دهد.

رئیس بخش شیشه‌ی پاتریوت، گفت: نمایش‌های زنده سیستم مقاوم در برابر بالستیک ما بسیار تاثیرگذار و آموزنده است. تماشای سیستم ما که از نفوذ گلوله‌های تفنگ دستی و نیمه اتوماتیک به شیشه جلوگیری می‌کند، بر اهمیت سیستم ما و نقشی که می‌تواند در افزایش ایمنی مدرسه ایفا کند، تأکید می‌کند.

دیگر محصول سی‌باند سیستمز C-Bond Secure است که یک پرایمر تقویت‌کننده شیشه به صورت مایع است که روی شیشه‌های پنجره‌ها در ساختمان استفاده می‌شود تا از شکستن و ورود اجباری و همچنین وقوع جرم جلوگیری می‌کند. این محصول با محصولات سازندگان فیلم در تمام بخش‌های بازار فیلم از جمله خورشیدی، ایمنی، تزئینی، خودرو و دریایی سازگار است.

شرکت سی‌باند سیستمز از فناوری استحکام‌سازی پتنت شده‌ای بهره‌مند است که می‌توان با اتصالات شیمیایی نقص‌های ساختاری که به‌صورت تصادفی در سطح شیشه قرار دارد را رفع کرده و در نهایت با این کار، استحکام و انعطاف‌پذیری شیشه را بهبود دهد؛ این کار موجب کمک به کاهش آسیب ساختاری در شیشه می‌شود. این محصول به‌صورت محلول بوده و روی شیشه اسپری می‌شود که کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. برای این فناوری ۲۲ پتنت مختلف تدوین شد که برخی از آن‌ها ثبت شده و برخی نیز در حال ثبت است.

این شرکت، در این روش از فناوری نانو برای بهبود خواص مکانیکی شیشه‌ها استفاده کرده و موجب پخش شدن انرژی در سطح آن می‌شود. این کار با اصلاح نقص‌های ساختاری سطح شیشه که به‌صورت تصادفی و طبیعی وجود دارد، انجام می‌شود. در شیشه‌های معمولی این نقص‌ها موجب ضعف ساختاری می‌شود.

 

 

 

اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت...
ما را در سایت اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین shishebori بازدید : 198 تاريخ : يکشنبه 19 تير 1401 ساعت: 22:15

۵ مزیت شیشه سکوریت

شیشه سکوریت

چه چیزی باعث می­‌شود تا شیشه سکوریت به این اندازه پرطرفدار بوده و اکثر افراد از این محصول استفاده کنند؟ پاسخ به این سوال، موضوع مقاله امروز ماست.


آفتاب‌‌نیوز
شیشه سکوریت؛ شیشه امن؛ هر کجا را که نگاه کنید، اثری از شیشه‌ها به نحوی وجود دارد. پنجره ساختمان‌ها ساده‌ترین مثال از کاربرد شیشه هستند. ویترین مغازه‌ها، حمام­‌های شیشه‌ای، سقف شیشه‌ای، نرده شیشه‌ای و بسیاری از محصولات دیگر، نمونه‌­هایی از کاربرد‌های شیشه هستند.

برای ساخت تمامی سازه­‌هایی که با شیشه ساخته می­‌شوند، مثل آلاچیق شیشه‌ای، از شیشه سکوریت استفاده می­‌شود. اما دلیل آن چیست؟ چه چیزی باعث می­‌شود تا شیشه سکوریت به این اندازه پرطرفدار بوده و اکثر افراد از این محصول استفاده کنند؟ پاسخ به این سوال، موضوع مقاله امروز ماست.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با هر آنچه که در مورد شیشه سکوریت وجود دارد آشنا کنیم.

شیشه سکوریت چیست؟


شیشه سکوریت، به شیشه ایمن معروف است. چرا؟

شیشه سکوریت همان شیشه­‌های خام و معمولی است که طی فرآیند خاصی مقاومت آن افزایش پیدا کرده و به زبان عامیانه «به این راحتی‌ها نمی­شکند». برخی از سازندگان شیشه سکوریت ادعا می­کنند که مقاومت این شیشه‌های امن تا ۷ برابر از شیشه معمولی بیشتر است.

دلیل این که شیشه ­های سکوریت به شیشه امن معروف شدند این است که در صورتی که شیشه پس از تحمل بالای فشار و ضربات بشکند، تکه­های خرد شده شیشه تیز و برنده نیستند. لبه­‌های گرد، صیقلی و نرم خرده شیشه ­ها از رسیدن آسیب­های احتمالی به شما جلوگیری می­کند.

وارد آمدن کمترین آسیب و همچنین افزایش امنیت افراد و در کنار همه این‌ها مورد تایید سازمان ملی مقررات ساختمان بودن، مهم‌ترین دلیل برای به کارگیری شیشه سکوریت است.

چرا از شیشه سکوریت استفاده کنیم؟
از آن جا که تأمین امنیت افراد، مهم‌ترین فاکتور در ساخت هر نوع ساختمان است، مهندسان مورد تأیید مسکن و شهرسازی لزوم استفاده از شیشه سکوریت نشکن در ساختمان‌ها را در دستور کار خود قرار داده اند. خوب است بدانید که شیشه سکوریت با کوچک‌ترین ضربه نخواهد شکست.

فرآیند صورت گرفته بر روی شیشه سکوریت، آن را در برابر سرما، گرما، سرقت و شکستگی مقاوم می­کند. در ظاهر هیچ تفاوتی بین شیشه سکوریت و شیشه معمولی وجود ندارد. برای مثال فرآیند صورت گرفته بر روی شیشه، هیچ اثری بر روی شفافیت و رنگ شیشه نمی­گذارد.

فرض کنید که در یک رستوران، از سقف شیشه‌ای در بالای سر مشتریان استفاده شده باشد. اگر از شیشه معمولی برای این منظور استفاده شده باشد، آیا کسی جرئت نشستن زیر آن سقف را دارد؟ مسلماً خیر. چرا که شیشه معمولی با کوچک‌ترین فشار و ضربه شکسته و بر سر افراد فرو می­ریزد. همین موضوع لزوم استفاده از شیشه سکوریت را چندین برابر می­کند.

شیشه سکوریت چگونه تولید می‌شود؟
احتمالاً تا به این جا متوجه این موضوع شده اید که شیشه سکوریت از همان شیشه خام و معمولی ساخته و تولید می­شود. فرایند کار به این صورت است که شیشه معمولی را پس از برش و هرگونه عملیات دلخواه، وارد کوره­های با حرارت بالا (۶۰۰ درجه سانتیگراد) کرده، سپس آن را از کوره خارج کرده و به سرعت به آن سرما می­دهند. شوکی که به طور ناگهانی به شیشه وارد می­شود، باعث می­شود تا لایه بیرونی شیشه مقاومت بالایی پیدا کرده و به راحتی نشکند.

۵ مزیت شیشه سکوریت
استحکام و مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، سرما و...
کاربرد بالا در انواع صنایع
قطعات خرد شده شیشه گرد و صیقلی بوده و آسیب نمی­زند.
عدم محدودیت در طرح، رنگ و مدل
کیفیت بالا و عدم تغییر رنگ در طول زمان
کاربرد‌های شیشه سکوریت
درب و پنجره ضد گلوله یا ضد سرقت در بانک­ها
درب پاساژ‌ها
شیشه و ویترین مغازه­ها
کاربرد در صنایع ماشین سازی به خصوص ساخت شیشه ماشین­ها
صفحه نمایش تلفن همراه
کاربرد در لوازم خانگی مثلا ساخت اجاق گاز‌های شیشه‌ای
ساخت انواع پارتیشن برای ادارات و دفاتر کار
اجرای کف شیشه ای، نرده شیشه‌ای و دیگر ایده‌ها برای دکوراسیون داخلی
آسانسور شیشه‌ای
شیشه‌های مغازه‌ها با کاربری حساس مثل صرافی­ یا طلا فروشی
شیشه سکوریت

انواع شیشه سکوریت
شیشه سکوریت را می­توان از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد و آن­ها را تقسیم بندی کرد.

از لحاظ شکندگی شیشه سکوریت می­توان آن را به دو دسته تقسیم تموند.

شیشه سکوریت نشکن
شیشه لمینت
تنها تفاوتی که بین این دو شیشه وجود دارد این است که در هنگام وارد آمدن ضربه به شیشه لمینت و شکستن آن، خرده‌های شیشه پخش نشده و به دلیل وجود یک لایه چسب در بین شیشه­ ها، خرده‌های شکسته شده در سر جای خود باقی می­مانند.

برای دریافت مشاوره، خدمات و سفارش کار با پشتیبانی تیم حرفه‌ای نگین شرق در ارتباط باشید.

در تقسیم بندی دیگر در مورد شیشه­‌های سکوریت، رنگ، طرح و مدل شیشه­‌ها قرار می­گیرند.

شیشه­‌های سکوریت رنگی
شیشه مات
شیشه سند بلاست
شیشه رفلکس
شیشه سکوریت را می­توانیم بر اساس ضخامت آن­ها نیز در یک دسته قرار دهیم:

شیشه سکوریت ۱۰ میلی متر
شیشه سکوریت ۶ میلی متر
شیشه سکوریت ۴ میلی متر
و ...
قیمت شیشه سکوریت
پارامتر‌های زیادی بر قیمت نهایی شیشه سکوریت تأثیر می­گذارند. رنگ شیشه، طرح آن، ضخامت شیشه، نوع برش و مواردی از این دست عوامل تأثیر گذار بر قیمت شیشه سکوریت هستند.

کلام پایانی

تضمین امنیت مهم‌ترین چیزی است که ادامه زندگی را برای انسان ممکن می­کند. خانه‌ای ناامن به هیچ وجه امکانی برای زندگی ندارد. هر چقد یک خانه زیبا و شکیل باشد، اگر سیستم امنیتی آن تأمین نباشد طرفداری نخواهد داشت و مورد قبول کسی قرار نمی­گیرد.

استفاده از شیشه سکوریت در ساختمان­ها نیز یکی از پارامتر‌هایی است که رعایت آن مهم و ضروری است.

کارخانه شیشه نگین شرق، مجری ساخت و اجرای صد‌ها پروژه شیشه محور، پیشرو در صنایع شیشه سازی می­باشد. شیشه مدنظر شما توسط تیم فروش و پشتیبانی سفارش گرفته شده و با کیفیت بالا تولید می­شود. در ادامه کار، فرایند نصب و اجرا نیز توسط متخصصان باتجربه نگین شرق صورت خواهد گرفت. کارخانه شیشه نگین شرق می­کوشد تا در کمترین زمان ممکن سفارشات شما را آماده و ارسال کند.

شما می­توانید برای دریافت مشاوره یا استعلام قیمت انواع شیشه سکوریت، از طریق راه‌های ارتباطی با واحد فروش و پشتیبانی نگین شرق در تماس باشید.

 

 

 

اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت...
ما را در سایت اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین shishebori بازدید : 106 تاريخ : شنبه 11 تير 1401 ساعت: 20:15

پنجره دو جداره دایره ای و زیبا برای خانه ای مدرن

شیشه بری

تسنیم نیوز

آیا می شود پنجره یو پی وی سی را در فرم های متفاوتی نسبت پنجره های مستطیلی کلاسیک و عادی پیاده سازی کرد؟...
آیا می شود پنجره یو پی وی سی را در فرم های متفاوتی نسبت پنجره های مستطیلی کلاسیک و عادی پیاده سازی کرد؟ پاسخ مثبت است. پنجره دو جداره دایره ای شکل می تواند در بسیاری از طرح های معماری داخلی حضور جذابی داشته باشد و دید زیباشناسانه مدرنی به فضای شما عرضه کند.

چرا پنجره دو جداره دایره ای یا محوری برای ما جذاب است؟

پنجره دو جداره دایره ای علاوه بر این که دو جداره است، ظاهر خاص و دلنشینی دارد و به طور کلی طرح های دایره ای یادآور زندگی است، چون دایره نمایانگر حرکتی بی آغاز و پایان است و بدون مبدا و مقصد است. در نتیجه نشان دهنده حرکت و زمان تلقی می شود. دایره روح ابدی زندگی را یادآور می شود و برای بسیاری از انسان ها، به‌شکل ناخودآگاه یادآور یکی از مهم ترین اختراعات بشر در زمان های دور یعنی چرخ است که معنای زندگی بشر را دگرگون کرد.

پنجره دو جداره دایره ای ثابت است یا متحرک؟

پنجره های دایره ای شاید حتی مثل یک اثر هنری، محیط بیرون را در خانه منعکس کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که پنجره دایره ای با سبک معماری خانه شما سازگار و همسو باشد، در غیر این صورت ممکن است نتیجه مطلوب حاصل نشود. از قابلیت های پنجره گرد این است که می توان آن ها را ثابت یا متحرک کرد، یا در قسمتی ثابت و در قسمتی متحرک نگه داشت. در و پنجره upvc دایره ای نیز استانداردهای خودش را دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

پنجره دوجداره محوری

نام دیگر پنجره دو جداره دایره ای «محوری» است. به طور کلی می توان گفت طراحی این نوع پنجره کمی سخت تر از دیگر پنجره ها است چون کمیاب تر هستند و در طراحی ساختمان ها چند دهه ای می شد که فراموش شده بودند. اما امروزه دوباره این نوع پنجره به عرصه بازگشته و بسیار اصیل و خاص به نظر می رسد. این پنجره دو جداره محوری بر روی یک محور قطری باز و بسته می شوند. یکی از مهم ترین مزیت های این پنجره ها آن است که چرخیدن لنگه‌ی بازشوی آن ها دور یک محور انجام می شود. وقتی دستگیره را که زیر لنگه قرار دارد باز می کنیم، پنجره محوری در یک جهت دور یک محور می چرخد و می توانید زاویه اش را هم به اختیار خود تغییر دهید. بازه چرخش پنجره محوری یو پی وی سی 180 درجه است.

یراق آلات پنجره دو جداره دایره ای

یراق آلات این نوع از پنجره ها با پنجره های معمولی متفاوت اند و برندهای موجود در بازار ایران که یراق آلات پنجره دایره ای دارند کم تعداد هستند. یکی از آن ها برند تورنادو است که محصولی از شرکت Hautau به شمار می رود. خوب است مطلع باشید که پروفیل یو پی وی سی این نوع پنجره با پروفیل در و پنجره عادی نیز متفاوت است.

استاندارد ابعاد پنجره دایره ای

عرض و ارتفاع بازشوی پنجره دایره ای استاندارد مخصوص به خود را دارد. وقتی از یراق تورنادو استفاده می کنید حداکثر عرض آن 2.35 متر و حداکثر ارتفاع 2.2 متر است و به صورت میانگین 5 متر مربع شیشه دو جداره در آن استفاده می شود. در این نوع پنجره نیز مثل پنجره های یو پی وی سی عادی، از نوار درزگیر استفاده می شود.



تولید پنجره دو جداره دایره ای چگونه است؟

همان گونه که می دانید، پنجره های دو جداره دارای دو بخش اساسی شیشه و پروفیل هستند. شیشه را سال هاست که در نوع ها، رنگ ها و فرم های مختلفی تولید می کنند اما پروفیل یو پی وی سی لازم برای پنجره دایره ای به این صورت به دست می آید که پروفیل را در کوره با دمای حدود 150 درجه سانتی گراد قرار می دهند و تا 15 دقیقه پروفیل حرارت می بیند. سپس روی میز شابلون پروفیل به فرم خواسته شده تبدیل می شود. در نتیجه می توان گفت پنجره دو جداره شیشه ای حالت خاصی دارد و این طور نیست که برندهای معتبر مثل هافمن از قبل پروفیل مناسب پنجره دایره ای را داشته باشند. چون بسته به اندازه و قطر دایره و ... پروفیل ویژه سازی می شود.

مفاهیمی که عناصر دایره ای وارد فضای شما می کنند

دایره رو به روی انتقال مفهوم سکون و بی حرکتی قرار می گیرد و از پایه این مفهوم را منتقل می کند که گروهی از حرکت های پی در پی، بدون تغییر و شبیه به یکدیگر در حال رخ دادن است، چون دایره در عین حال که هیچ ضلعی ندارد، دارای بی شمار و بی نهایت ضلع است! شکل هندسی دایره حتی در برخی زمان ها به علت همین حس تحرکی که انتقال می دهد، به آسمان ها یا جهان معنوی و فراتر از منطق و عقل بشر هم برداشت می شود.

بودایی ها دایره های متحدالمرکزی داشتند که تکامل فردی و مرحله هایی از معنویت را به نمایش می گذاشت. از دیگر حس ها و مواردی که دایره به نمایش می گذارد، به دلیل شبیه بودن آن به چرخ که همان طور که اشاره کردیم، وسیله و اختراع خیلی مهمی برای بشر به شمار می رود، مفهوم صنعت و تجارت و رونق کسب و کار است. بر همین اساس دایره در برخی نشانه شناسی ها نماد تحرک اقتصادی و تولید نیز هست.

نصب پنجره دو جداره دایره ای

فرقی نمی کند دایره یا غیر دایره ای؛ به طور کلی نصب پنجره یو پی وی سی را باید به کارشناس سپرد. به خصوص در پنجره دایره ای یا محوری که حالت سفارشی و ویژه سازی دارد، این موضوع بیشتر صدق می کند. کارشناس ابتدا معماری فضای شما را در نظر می گیرد و انتخاب متریال مناسب را انجام می دهد و سپس مواردی مثل نور و حریم خصوصی شما در محل مورد نظر و ... را می سنجد. در ادامه از پروفیل و یراق آلات مخصوص این کار استفاده می کند و زیبایی چشم ناپوشیدنی به فضای شما می بخشد. از قدیم گفته اند کار را به کاردان بسپارید!

 

 

اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت...
ما را در سایت اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین shishebori بازدید : 144 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 22:55


بزرگترین رویداد بین‌المللی صنعت شیشه کشور آغاز بکار کرد

شیشه بری در تهران

اقتصاد گردان

پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت شیشه، بلور،کریستال و ماشین آلات این صنعت با حضور و مشارکت ده ها شرکت داخلی و خارجی امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت،نمایشگاهی که در آن نوین ترین صنایع و تولیدات این صنعت ارائه شده شده است.


به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی نمایشگاه؛ در این رویداد بین المللی؛ انواع صنایع، دستگاه‌ها، تجهیزات و خطوط تولید، معادن و فرآوری مواد اولیه، انواع شیشه‌های ساختمانی، شیشه‌های نما، در و پنجره، شیشه‌های اداری، شیشه‌های اتومبیل، شیشه‌های ضدگلوله، مواد اولیه و دیگر صنایع مرتبط ارائه و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و صنایع وابسته علاوه بر شرکت‌های داخلی و حضور سازمان انرژی‌های نو، مرکز تحقیقات زمین و مسکن و ستاد فناوری‌های نانو ریاست جمهوری؛ نمایندگانی از کشورهای خارجی حضور دارند.
برگزاری چندین کارگاه آموزشی مرتبط با موضوع نمایشگاه با حضور مسئولان، صنعتگران، استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگران از دیگر برنامه‌های جانبی پنجمین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و صنایع وابسته است.

آشنایی با نوین‌ترین تولیدات و پیشرفت‌های این حوزه، تبادل اطلاعات، دانش فنی و فناوری روز بین مشارکت‌کنندگان، آشنایی بازدیدکنندگان با آخرین دست‌آوردهای عرضه‌شده در بخش‌های مختلف صنعت شیشه، ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زائی و بازاریابی و توسعه صادرات؛ مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

در همین زمینه دبیر انجمن صنعت شیشه ایران با بیان اینکه بیشترین کاربرد شیشه در ایران در حوزه صنعت ساختمان است، گفت: شیشه یکی از صنایع مهم و بااهمیت کشورمان است که تولید صنعتی آن 75 سال پیش آغاز شد.

حسین زجاجی بر توجیه اقتصادی بالای صنعت شیشه در کشورمان تاکید کرد و افزود: صد در صد مواد اولیه صنعت شیشه در داخل کشور وجود دارد و این اهمیت توجه و توسعه این صنعت را چند برابر کرده است.

وی گفت: یکی از سکوهای بسیار مهم در معرفی و شناسایی توانایی‌ها و قابلیت‌های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی، حضور در نمایشگاه‌هاست که به‌عنوان یک شاخه مهم بازرگانی بین‌الملل مطرح است و لذا ما بر اساس همین اصل اولین نمایشگاه شیشه و صنایع وابسته را برگزار می‌کنیم.

زجاجی گفت: سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن شیشه در کشور تولید می‌شود که یک میلیون و 600 هزار تن آن را شیشه تخت، 450 هزار تن آن را بطری و بقیه بلور است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 40 درصد تولیدات شیشه تخت کشور صادر می‌شود و مهمترین دستاورد این صنعت شیشه خودرو، همچنین شیشه‌های با شفافیت بالا (سوپر کلیر) است.

این فعال صنفی گفت: 85 تا 90 درصد نیاز کشور به شیشه ساختمان در داخل تولید می‌شود، همچنین در تولید بطری، همه نیاز دارویی و صنایع غذایی در داخل تامین می‌شود.

دبیر انجمن صنعت شیشه ایران تاکید کرد: مصرف‌کنندگان در بخش بلور و کریستال چنانچه بدنبال تنوع‌طلبی نباشند، نیازی به واردات وجود ندارد و از سوی دیگر 100 در صد این صنعت در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

زجاجی یادآور شد: این صنعت در بخش مواد اولیه، همچنین در بخش حفظ و نگهداری 100 در صد بومی شده است و در بخش مهندسی به خودکفایی 60 تا 70 درصدی دست یافته است.

در حال حاضر در 10 کارخانه بزرگ شیشه‌سازی فعال کشور روزانه ۴۵۰ هزار مترمربع شیشه جام تولید می‌شود که از این میزان حدود ۴۰ درصد به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، آسیای میانه و حتی اروپا صادر می‌شود.۶۰ درصد تولید شیشه کشور، نیاز بازار داخل را به‌خوبی تامین می‌کند (شیشه جام برای مصرف در ساختمان‌ها، پنجره کاربرد دارد)

در ۷ کارخانه شیشه‌سازی کشور شیشه فلوت تولید می‌شود. شیشه فلوت، آخرین روش تولید صنعت شیشه به شمار می‌رود که جایگزین شیشه‌های سنتی شده و موارد استفاده آن بیشتر در تولید شیشه‌های اتومبیل است. البته شیشه ضدگلوله که شامل چهار لایه ۶ میلی‌متری و دولایه طلق ضخیم است در داخل تولید می‌شود.

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و صنایع وابسته از امروز هشتم تیرماه هر روز از ساعت 9 تا 16 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان است.

 

 

 

اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت...
ما را در سایت اخبار مربوط به شیشه بری و شیشه سکوریت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین shishebori بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 2:26